sunnuntai 13. toukokuuta 2012

Äitienpäivä

Nyt olisi sopiva hetki kirjoittaa yhdestä elämäni tärkeimmästä henkilöstä: Äidistä.

Kun vanhempani erosivat minä lähdin Äidin mukaan, joten Äidillä on todella suuri merkitys siihen millainen ihminen musta on tullut. Äidiltä olen saanut paljon kullanarvoisia neuvoja elämääni ja kaksi tärkeintä niistä on:

“Hyvä voittaa aina pahan”

Tämä on Äidin oma motto, olen ajatellut tätä monesti kun joku on ollut mulle ilkeä tai kohdellut mua väärin. Olen myös saanut huomata sen, että tämä motto myös pitää ihan oikeasti paikkansa, pahuudella ei saa mitään aikaiseksi.

“Tunteilla ei saa leikkiä, koska ihminen pystyy hirveisiin asioihin rakkauden takia”

Äiti on aina varoittanut siitä, että kuinka vahvoja asioita tunteet on ja kuinka ne ottaa ohjat käsiinsä eikä siinä enää järki auta. Olen tätäkin monesti miettinyt kun on tapahtunut näitä perhesurmia ja kouluammuskeluita, että miten näitä olisi voitu välttää jos tunteista olisi puhuttu ja ei olisi leikitty niillä.

Äidille olen myös kiitollinen siitä, että sain elää aivan upean lapsuuden, sain olla juuri sellainen kun halusin. Vaikka onhan se varmasti tehnyt tiukkaa taluttaa 5v. lastaan talutushihnassa kauppareissulla ja vain koska hän halusi olla koira. (Voi luoja! :D) On myös ihanaa, että Äiti tarjosi sellaisen asuinympäristön jossa sai olla lapsi hieman pidempään. Nyt kun on kuullut miten nämä Jyväskylässä kasvaneet kaverini ovat juoneet, polttaneet ja tehneet vaikka mitä siihen aikaan kun itse vielä juoksentelin metsässä leikkien koiraa.

Kiitos Äiti

Olemme Äidin kanssa edelleen läheisiä mutta ainahan sitä aikaa voisi viettää enemmänkin, mutta nyt kun itsekin elän jo omaa elämää sitä aikaa on välillä hankala löytää, onneksi näemme melkein joka viikko. Olen Äidistä todella ylpeä kun hän lähti opiskelemaan ja on nyt löytänyt sellaisen alan johon hänet on luotu, hoitoalalle. Ihailtavaa että Äiti uskalsi vielä lähteä opiskelemaan. Nyt on enää pari sanaa sanottavana:

Äiti, minä rakastan sinua

1 kommentti:

Meikku kirjoitti...

http://siltauuteen.blogspot.com/2012/05/kaak.html nimesin sut! :)